reklama

Svadba á la Pakistan

UF! Ako začať? Nuž, asi klasicky... Stala sa mi taká vec. Dostal som pozvanie na svadbu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

V Pakistane. Čistá výhra, to vám hovorím. Môj šofér, nemenovaný pán Bahadúr si z ničoho-nič zmyslel, že vydá dcéru. To znie celkom logicky. Ale pozor! Najmladšiu dcéru z troch. Synov zanedbáme, nie sú potrební do príbehu, hoc aj tých má zopár. Nevestine meno nie je veľmi podstatné a ak aj, máte smolu, neviem ho napísať. Ženíchove meno nie je o nič jednoduchšie ale podstatné je, že je lekár. Aj má pred menom DR.

Takže k veci.

ONA: Mladá sympatická, dokonca po anglicky schopne komunikatívna panna, študujúca osemnástka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

ON: Usmiaty tridsiatnik vyzerajúci na 40, tretíkrát rozvedený kardiológ dosť bochníkového charakteru (tučko).

Ako to celé prebiehalo:

Hneď ako som dorazil, stál som s otcom nevesty na vstupe a každého, koho on privítal mi hneď aj predstavil a ja som ho privítal tiež. Mal som pocit akoby sa mnou vychvaľoval, ale nevadí.

Celkom v tunajších zvykoch poriadok nemám, ale toľko viem, že svadba je tu rozdelená na viac etáp. Takže majú oslavu kde sa tancuje a strieľa do vzduchu, majú akúsi oslavu kde sa odovzdávajú dary no a majú túto oslavu, na ktorej som bol aj ja, kde sa každý s každým hyperaktívne fotí a keď príde čas, každý veľa papá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To fotenie znie celkom logicky, ale kým my sme zvyknutí mať na svadbe kameramana aj fotografa, tu im stačí kameraman, ktorý vám stále svieti 200 wattovou žiarovkou do tváre a nechá vás zoskupiť sa, no a potom ako každého tvár (asi - vzhľadom na to ako blízko ku mne stál) nasníma na nejakých šesť sekúnd vás všetkých nasníma ako celok a keď skloní kameru, vtedy viete ako vyzerá svet keď sa naň dívate cez šedý zákal. Ale fakt!

Asi pol večera som nič nevidel, lebo stále niekto prišiel a chcel byť so mnou "nasnímaný" - jednoznačne kvôli tomu, že som tam bol jediný Európan. Niekedy som mal pocit, že viac budem na fotkách alebo na kamere ja, než samotný "zaľúbený pár". Takže hostia mali zo mňa atrakciu. Fajn.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Popri mojej dočasnej slepote som dbal na to aby som si nesadol niekam medzi ženy, nakoľko sála bola rozdelená na ženskú a mužskú sekciu a snažil som sa zorientovať medzi hosťami. Takže som pokecal so ženíchovou mamou, vie celkom dobre po anglicky, aj so ženíchom - ten sa mi asi štyridsaťsedemkrát poďakoval za to, že som prišiel a samozrejme sme si zakaždým podali ruky. Zrazu sa pri stole kde som sedel ocitol starší pán. Z neho sa vykľul bývalý vojenský pilot, ktorý teraz lieta pre pakistanské aerolinky a riadi nejaký Airbus. V celku milý chlapík.

Prišlo na rad jedlo. Birijany (píš ako počuješ) je ryža s mäsom, niečo na spôsob rizota, len vo veľmi štipľavej verzii. Čikn burva je akýsi kurací perkelt v ešte štipľavejšej verzii. Bol k tomu samozrejme nán - pakistanský chlieb. Dezert som si nedal, sladkosti jem málokedy. Zapil som to fľaškovým sevenapom cez slamku ktorá vyzerala, že už dvanásti cez ňu pili a tešil som sa na ranné prebehnutie na wc, ktoré vôbec nesklamalo. Ako sme dojedli, hostia pomaly odchádzali, ešte kde tu s niekým nejaké pózovanie pre kameru a hybaj domov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja som však ešte zostal. Pán hrdý otec si to tak želal. Tak som si pozrel srdcervúcu rozlúčku nevesty s rodičmi a súrodencami, pretože odteraz bude bývať v dome ženícha s jeho rodinou. Následne nevestu vyprevadili k autu, počas celej doby jej nad hlavou niesli Korán a za spevu pouličných bubeníkov nastúpila do auta. Ženích keď už sedel v aute (podotýkam že vpredu, pričom nevesta a dve ďalšie ženy sedeli vzadu) mi ešte cez pootvorené okno naposledy poďakoval, za to že som prišiel. Auto odišlo a ja som sa pobral späť na hotel.

Muselo to byť pre nevestu ťažké, behom týždňa sa vydať za človeka ktorého predtým ani nevidela, o svadobnej noci ani nehovoriac... Viem, že hoci žijeme v 21. storočí, máme rozdielne kultúry a iné názory na svet, ale v takýchto chvíľach som rád, že som Európan. Aj keď ten večer som bol jediný... včera večer...

Ján Košela

Ján Košela

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som nahnevaný na politickú situáciu na Slovensku a z toho, že drvivá väčšina nás - Slovákov je proste nepoučiteľná. My to máme asi v krvi. Pritom stačí otvoriť oči, poobzerať sa. Ale hlavne vidieť. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu