reklama

„Matka zem...“ – „Áno, tam ideme!“

Stala sa mi taká vec. Vyhral som. Vyhral som niečo, čo je jedna z najlepších vecí, aké som kedy vyskúšal. Tandemový zoskok z lietadla padákom z výšky troch kilometrov. Už na prvýkrát to znie lákavo. Prišiel deň D, išiel som, skočil som, prežil som a zaľúbil som sa do toho pocitu, keď človek voľne padá a vejú mu líca.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Bolo to také skvelé, že som sa rozhodol zopakovať si to. Tentoraz so Zváračkom. Pozor! Je to osoba, nie vec. Prezývku Zváračka má hádam od narodenia, tak ho tak volajme aj naďalej. Je to veselá kopa a nebudem preháňať ak poviem, že je to skvelý človek. Keď som mu navrhol aby si so mnou šiel skočiť, ani sekundu neváhal a súhlasil, že sa pozrie smrti hlboko do očí aj on.

Naplánovali sme si termín a hor sa skákať. Keďže ja už som jeden zoskok absolvoval predtým, celkom som vedel do čoho idem. Zváračka bol samozrejme minimálne taký hrdina ako som bol ja pri mojom prvom skoku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celý bledý sedím v lietadielku a ako stúpame zrazu cez hukot motora počujem, ako mi Zváračka kričí: „Už prechádzame do stratosféry! Jano, ja viem čo sa stane, keď sa nám neotvorí padák!" Celkom som bol zvedavý, čo môj veselý kamarát vymyslel, ale na moje zvedavé „čo?" som dostal fakt odpoveď ktorú som nečakal. „Nič, normálne zlezieme po rebríku a vrátia nám peniaze."

Od smiechu som sa začal cítiť o niečo lepšie, ale pocit strachu bolo aj tak ťažké premôcť. Dosiahli sme tri kilometre, otvorili sa dvierka lietadielka a dosť v rozpakoch som s povzdychom precedil: „Matka Zem..." - zaužívanú hlášku ak niečo nesedí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Áno, tam ideme!" - pohotovo odvetil Zváračka a pchal sa aj s tandem pilotom smerom k nám, lebo ja s mojím tandemistom som už trčal kdesi pod krídlom. Nasledoval skok, pád, paráda... Po skvelom páde (miestami som padal v polohe „letiaci Superman") sme otvorili padák a pomaly klesli na zem. Zváračkovci tiež šťastne pristáli. Zapózovali sme šarmantnej fotografke a pomaly sme sa pobrali domov.

Skákali sme v Prievidzi, takže sme mali pred sebou celkom dlhú cestu. Zváračka si začal uvedomovať čo sa vlastne udialo a chytali ho akési zvláštne stavy. Neustále sa usmieval a stále mi opakoval, že vyskočil z lietadla. Myslím, že na ňom vyvrcholila eufória. Aj sa mi priznal, že si v podstate uvedomil čo všetko sa udialo. Veľmi sa mu páčilo, pretože s úplnou vážnosťou mi oznámil, že chce skočiť ešte raz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže toto leto si vyskočíme znova a som si istý, že to bude zase stáť za to. Všetkým ktorý chcú zažiť niečo nezabudnuteľné odporúčam vyskúšať.

Skákaniu zdar!

Ján Košela

Ján Košela

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som nahnevaný na politickú situáciu na Slovensku a z toho, že drvivá väčšina nás - Slovákov je proste nepoučiteľná. My to máme asi v krvi. Pritom stačí otvoriť oči, poobzerať sa. Ale hlavne vidieť. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu